Blog

Nieuwe features CofanoBlue

25 januari 2019 gepost door Arno Schilders Tips & Tricks Nieuws

Zoals de gebruikers van de software al weten, zijn er diverse updates van CofanoBlue geweest met allerlei mooie nieuwe functionaliteiten. In dit blog wil ik jullie graag meenemen in wat deze features de laatste tijd zijn geweest.

 

Elk kwartaal worden er weer nieuwe functionaliteiten en features gepresenteerd tijdens de releasedagen en uiteraard ben ik daarbij om op de hoogte te blijven. Als heavy user ben ik natuurlijk zelf een aanjager van verbeteringen maar ook van klanten komen continu suggesties tot verbetering. De afgelopen kwartalen zijn er weer erg interessante wijzigingen doorgevoerd in de verschillende modules, zoals ook afgelopen week weer:

 

Process Manager (PM)

  • Toevoeging optionele activiteiten via nieuwe opmaakmogelijkheden. Het is nu mogelijk om activiteiten net als pijlen gestippeld weer te geven. Hierdoor zie je in een oogopslag welke activiteiten optioneel zijn.
  • Documentclassificaties toegevoegd, om bijvoorbeeld aan te geven dat een proces 'Alleen voor intern gebruik' is. Ook staat er standaard in de voettekst van downloads van processen dat 'Dit document ongecontroleerd is'.
  • AVG compliant verwerkingsregister, je kunt voortaan alle informatie voor een verwerkingsregister opnemen en koppelen aan een proces. Deze beschrijving is zichtbaar onder de gebruikte normreferenties en eventuele KPI's, bij de knop links boven in het betreffende proces. Ook is het mogelijk direct een datalek via dit menu te melden, welke meteen in de betreffende workflow van IRIS opgenomen wordt.
  • Extra informatie bij downloaden proces met beschrijving. Voortaan zijn ook de gekoppelde normreferenties, KPI's en het verwerkingsregister (AVG) toegevoegd aan de omschrijving wanneer je er een PDF van maakt. Hierdoor kun je deze informatie ook printen of toesturen aan iemand die geen toegang tot de PM heeft.

Verbetermanagement (IRIS)

  • Toevoeging automatische melding kritische/overdue taken, voortaan kun je instellen dat er automatisch een melding gaat naar de eigenaar van een melding die kritisch wordt of over tijd raakt. Mensen worden dan tijdig herinnert aan het feit dat ze nog iets moeten doen en worden direct naar de betreffende melding geleidt.
  • Persoonlijke notificatieinstellingen, gebruikers kunnen nu zelf aanvullende notificaties instellen als de standaard notificaties voor hen onvoldoende blijken te zijn. Je kunt dan altijd op de hoogte blijven van precies die meldingen en satuswijzigingen die voor jou belangrijk zijn.
  • Terugkerende meldingen, het is voortaan mogelijk meldingen met een bepaalde frequentie terug te laten keren. Bijvoorbeeld een audit of inspectie die elke 30 dagen uitgevoerd moet worden. Alle bijbehorende meldingen zijn dan ook gemakkelijk in te zien. 
  • Formulieren functionaliteit, de eerder geintroduceerde formulieren functionaliteit is nu uitgebreid met meer mogelijkheden zoals open vragen, layout wijzigingen in secties en een printfunctionaliteit. Ook is er een handige koppeling gemaakt naar meldingen direct vanuit het formulier. Dit is bijvoorbeeld handig bij auditrapporten om auditbevindingen die opvolging behoeven te melden. Deze worden ook weer direct in de betreffende workflow van IRIS opgenomen. 

Risicomanagement (RAS)

  • Toevoeging risico categorieen, deze worden aan consequenties gekoppeld en kunnen daardoor makkelijker teruggevonden worden in rapportages.
  • Uitgereide rapportage mogelijkheid, de risico categorieen worden ook gebruikt voor het maken van rapportages zoals we ook in IRIS gewend zijn, dus inclusief zelf te definieren grafieken.

Komend kwartaal verwachten we weer meer uitbreidingen, waarbij ik o.a. hoge verwachtingen heb van het takenoverzicht in IRIS en het aanmaken van medewerkers vanuit de vault.

Ook is dit jaar de complete herontwikkeling van RAS gepland zodat deze ook weer helemaal up to date is en in de inmiddels gebruikelijke lay-out van de PM en IRIS zal komen.

Mail

Plaats een reactie