Blog
Creëren van betrokkenheid
20 juni 2017
RASCI
Verantwoordelijkheden
Bij verandertrajecten in organisaties komt het nogal eens voor dat mensen weerstand bieden of ‘niet mee willen’. Vaak vraagt men zich af waar dat nou aan ligt. Ook de afgelopen week kwam dit in diverse gesprekken weer naar voren: Hoe je betrokkenheid bij verandering kunt... Lees meer
RASCI-matrix achterhaald?
8 mei 2017
RASCI
RASCI-model
Wij horen regelmatig dat organisaties ook ‘met RASCI werken’, maar vaak blijkt dat ze daarmee iets heel anders bedoelen dan wij. Ze werken dan met een ‘RASCI-matrix’ en dat is op zijn netst gezegd ‘de klassiek manier’ om met RASCI te werken. Maar wat is dan het kenmerkende... Lees meer
Transformeren door innoveren
13 juni 2016
Business model
Kaders
De experts van de RASCI-methode© werken regelmatig samen met organisaties die een innovatieve visie hebben. Deze innovatie-drang komt steeds meer voort uit nieuwe mogelijkheden op het gebied van communicatie- en informatietechnologie. Zeg maar de hedendaagse mogelijkheden van... Lees meer
Verantwoordelijkheid nemen?!
13 juni 2016
RASCI
Verantwoordelijkheden
Zou het niet prachtig zijn als mensen verantwoordelijkheid nemen voor resultaten en activiteiten waar ze zich samen aan gecommitteerd hebben? Mijn ervaring is dat dit kan en dat mensen eigenlijk niets liever willen dan dat, verantwoordelijkheid nemen voor resultaten en samen... Lees meer
Ondernemen in een nieuw economisch tijdperk
22 mei 2015
KIB
Rijnland
RASCI Methode helpt collectieve intelligentie binnen organisaties te activeren
Ondernemers willen vaak wel inspelen op veranderingen, maar hoe doe je dat? En hoe zorg je dat je medewerkers daarin meekrijgt? In dit artikel gaan wij hierop in, waarbij we optimaal gebruik... Lees meer
Recent post
Leiderschap en de A van de R 4e Masterclass - Editie Lommel Het parodontax effect Nationale verbeterdagTags
Leiderschap RASCI Tips Kaders Verantwoordelijkheden Masterclass Nieuws Beurs Horizontaal organiseren Leergang Boek KIB Interview RASCI-model Continu verbeteren KISS Proceseigenaar NEN 7510 Klantcase Appreciative Inquiry Business model Online Basiscursus PM IRIS Risicomanagement ISO 9001:2015 RijnlandNieuwsbrief